| Wyprawy i wyjazdy 2025 |
|
|
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna |
| Technika jazdy: | ![]() ![]() |
(poziom 4+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł

La Palma to jazda ponad chmurami, wzdłuż krawędzi gigantycznego krateru, to pola luźnych, sypkich popiołów wulkanicznych, to gęste, kipiące zielenią, dżunglowate lasy - niesamowita różnorodność, i to skupiona na bardzo niewielkiej przestrzeni. La Palma to wyspa magiczna, dla mnie to najpiękniejsze miejsce, w którym kiedykolwiek jeździłem. Ale też jedno z najtrudniejszych - teren jest w przeważającej części bardzo skalisty i poziom trudności tamtejszych szlaków jest naprawdę wysoki. Krótko mówiąc, La Palma to propozycja dla doświadczonych, zaawansowanych riderów z dobrą techniką, zaprawionych w bojach na górskich ścieżkach.
W programie 6 dni jazdy w stylu enduro w zachwycającej scenerii najpiękniejszej i najbardziej zróżnicowanej ze wszystkich Wysp Kanaryjskich. Skupimy się przede wszystkim na zjazdach, a na podjazdach będziemy się wspomagać busem.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
łatwa |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 5) |
Cena (wpisowe): 1700 zł

Podane daty obejmują dzień dojazdu i dzień powrotu, natomiast w przypadku wypraw (Transalpów) są to terminy "planowe", więc przy rezerwowaniu urlopów, jak zawsze proszę o zarezerwowanie sobie 1-2 dodatkowych dni, tak byśmy mieli możliwość elastycznego reagowania w razie niesprzyjającej pogody - np. możliwość przesunięcia (opóźnienia) terminu rozpoczęcia wyprawy, albo zrobienia dnia przerwy w trakcie wyprawy w przypadku długotrwałego deszczu, itp.
Opis wszelkich kwestii organizacyjnych związanych z wyprawami w znajdziesz w sekcji 'Transalp'

Sarntaler Route jest nietypową trasą, inną od większości klasycznych tras transalpejskich. Prowadzi bowiem nie przez przełęcze, przecinając kolejne pasma górskie, lecz wzdłuż tych pasm, po ich grzbietach. Największa wysokość, jaką osiągniemy podczas tej wyprawy, to "skromne" 2200 m n.p.m., zarazem jednak duża część trasy prowadzi na poziomie przekraczającym 2000 m, po grzbietach górskich, w otwartym terenie, powyżej granicy lasu, z rozległymi, panoramicznymi widokami na otaczające pasma i łańcuchy górskie. Znajdzie się też parę szczytów - na czele ze spektakularnym Monte Roen (który od wschodniej strony opada 1900-metrowym urwiskiem), czy Monte Casale.
Widokowe walory trasy wcale nie oznaczają braku zjazdowego "pazura". Również pod tym względem, ta trasa nie pozwala się nudzić, a przy tym przez cały czas trzymaj równy poziom zjazdowych trudności, odpowiadający czerwonym trasom enduro (a w kilku miejscach go przewyższa, osiągając poziom czarnych tras).
Sarntaler Route to inny wariant trasy Tuxerjoch Route, o której przeczytać możesz na blogu 1Enduro - różnią się początek oraz końcówka trasy, natomiast stanowiące jej trzon, środkowe 4 etapy, są takie same dla obu tras.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna / trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł

Trasa wyprawy prowadzi z okolic przełęczy Brenner, przez Dolomity, ku południowym krańcom Alp, reprezentowanym przez masyw Monte Grappa.
Dolomity, o których mówi się, że są najpiękniejszymi górami świata, oferują nie tylko spektakularne widoki, ale także wymagające trasy enduro. W Canazei, w dolinie Val di Fassa, będziemy świadkami zawodów Pucharu Świata Enduro, a później sami spróbujemy swoich sił na słynnej trasie Tutti Frutti.
Wyprawę zakończymy w Bassano del Grappa. Finałowy zjazd z Monte Grappa będzie godnym zwieńczeniem i ukoronowaniem 6-dniowej wyprawy. Monte Grappa to ostatni, najdalej na południe wysunięty masyw w tej części Alp - dalej są już tylko równiny, niziny... Od strony południowej, jego zbocza opadają spektakularnie, niemal pionową, 1500-metrową, skalną ścianą. A teraz wyobraźcie sobie wąską, uczepioną tego stromego zbocza, wijącą się dziesiątkami serpentyn ścieżynkę... Z pewnością będzie to godne i zapadające w pamięć zakończenie wyprawy transalpejskiej, nie gorsze niż Garda :)
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna / trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł

Transalp West Route to propozycja dla osób jeżdżących enduro w wydaniu elektrycznym. Jedziemy wszyscy na elektrykach, więc trasę ułożyłem w taki sposób, by z jednej strony wykorzystać możliwości, jakie dają one na podjazdach, a z drugiej strony tak, żeby każdy z etapów dało się przejechać na jednej baterii, bez doładowywania w ciągu dnia.
Na trasie, prowadzącej z Ischgl w Austrii, przez Szwajcarię do Włoch, nad Jezioro Garda, mamy wysokogórski trawers z najwyższym punktem na poziomie 2860 m n.p.m., a oprócz niego jeszcze 10 innych przełęczy przekraczających wysokość 2000 m n.p.m. Są wśród nich zarówno takie transalpejskie klasyki, jak Fimberpass, czy Forcellina Montozzo, jak również moje stosunkowo niedawne "odkrycie", jakim jest zachwycająca Fuorcla Valbella.
Wykorzystanie elektryków nie oznacza taryfy ulgowej na zjazdach - wręcz przeciwnie. Będzie "uczciwe", stare, dobre enduro w stylu szlakowym, ze zjazdami głównie na poziomie czerwonych tras enduro, a na przełęczach Fimberpass i Forcellina Montozzo z dłuższymi odcinkami na poziomie czarnych tras.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna / trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł

Trasa Dolomiti Pasubio to jeszcze jeden wariant transalpu prowadzącego przez Dolomity nad Jezioro Garda. Przez pierwsze 2 i pół dnia będziemy przemierzać Dolomity, o których mówi się, że są najpiękniejszymi górami świata. Ale widoki to nie jedyny atut Dolomitów, bo jest tu też sporo wyciągów i kolejek linowych, które ułatwiają zdobywanie kolejnych przełęczy, a w przebieg naszej trasy świetnie wplata się zjazdowy odcinek z zawodów Enduro World Series (czyli Pucharu Świata Enduro).
Od połowy trzeciego etapu, dalsza część wyprawy prowadzić będzie najpierw przez przełęcze w paśmie Lagorai, a następnie po grzbietach masywów Monte Maggio i Monte Pasubio, w najdalej na południe wysuniętej części Alp. Odmienny charakter krajobrazu oraz ustronność tych pasm, mocno kontrastują z tym, co działo się w Dolomitach, w pierwszej części wyprawy.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
trudna |
| Technika jazdy: | ![]() ![]() |
(poziom 4) |
Cena (wpisowe): 1700 zł
Tygodniowy wyjazd stacjonarny ze stałą bazą wypadową w Canazei, w dolinie Val di Fassa, w Dolomitach, z trasami o charakterze enduro, dla średnio-zaawansowanych i zaawansowanych. W programie 6 dni jazdy po szlakach i ścieżkach nie tylko w dolinie Val di Fassa, ale w całym rejonie Sellaronda, czyli również dolinach Val Gardena, Alta Badia i Arabba.
O Dolomitach mówi się, że są najpiękniejszymi górami świata, a Val di Fassa leży w sercu Dolomitów. Zarówno ta, jak i sąsiadujące doliny, są oplecione siecią wyciągów i kolejek linowych. Pozwalają one swobodnie przemieszczać się przez przełęcze, z doliny do doliny, co w znakomity sposób poszerza obszar działania i umożliwia rozległe, całodzienne eksploracje. Przy wyciągach, wybudowanych i wytyczonych zostało wiele dedykowanych tras rowerowych - zarówno sztucznych, tzw. flowtraili, jak i tras enduro, o charakterze naturalnym. Przy wykorzystaniu kolejek linowych, pozwalają one tworzyć trasy przez wiele przełęczy i dolin - sztandarowa, najbardziej znana, to słynna Sellaronda, czyli trasa przez 4 przełęcze i 4 doliny, wokół masywu górskiego Sella.
W programie wyjazdu nie może też zabraknąć tras z zawodów Enduro World Series (Pucharu Świata Enduro), które odbywają się w dolinie Valdi Fassa co roku.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3) |
Cena (wpisowe): 1700 zł
Tygodniowy wyjazd stacjonarny ze stałą bazą wypadową w Livigno, we Włoszech, z trasami o charakterze enduro, dla średnio zaawansowanych. W programie 6 całodziennych wycieczek po górskich ścieżkach i szlakach w okolicach Livigno, a także w pobliskich St. Moritz i Santa Caterina Valfurva.
W tym roku, obóz w Livigno z odświeżonym programem i kilkoma nowymi trasami - nie zabraknie klasyków, jak Panoramica, ale objedziemy też świetną, nową trasę w St. Moritz - Las Trais Fluors (i może jeszcze jakąś jedną?) i równie świetną, nową trasę w Santa Caterina Valfurva.
Livigno to moja ulubiona miejscówka na rower w Alpach. To miejsce, które spodoba się zarówno doświadczonym, zaawansowanym riderom, jak i tym, którzy dopiero niedawno zdobyli pierwsze szlify w jeździe po górach. To idealne miejsce na pierwszy kontakt z Alpami dla tych, którzy nie są pewni czy podołają trudom Transalpu, jak również tych, którzy preferują luźniejszą jazdę, bez obciążenia dużym, wyprawowym plecakiem.
Przewodnikiem i opiekunem grupy będzie Basia Matczak. Basia jest doświadczoną riderką, byłą zawodniczką, a oprócz tego trenerem personalnym i instruktorką pilates.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna |
| Technika jazdy: | ![]() ![]() |
(poziom 2+) |
Cena (wpisowe): 1600 zł

Transalp Big Mountain Tyrol to wysokogórska trasa przez 6 głównych przełęczy, z których najniższa(!) ma wysokość 2509 m n.p.m., a najwyższa, Madritschjoch - 3123 m n.p.m.
Trasa jest więc wybitnie wysokogórska, a jej przebieg jest o tyle nietypowy, że nie prowadzi ona (jak wszystkie inne transalpy) z północy na południe, nad Gardę (czy inne jezioro), lecz po starcie w Austrii, przecięciu Szwajcarii i dojechaniu do Włoch... zawraca z powrotem na północ i kończy się w Austrii. Początek wyprawy w Ischgl, a zakończenie w Sölden. Dlaczego tak? Bo ukłdając trasę, tym razem nie szukałem drogi na południe, tylko patrzyłem gdzie są fajne, nadające się do jazdy przełęcze o wyskogórskim charakterze, układające się w spójny i logiczny ciąg. I wyszło właśnie takie coś - wysokogórska trasa z Tyrolu (w Austrii), przez Tyrol Południowy (ten po stronie włoskiej), z powrotem do Tyrolu - oto Transalp Big Mountain Tyrol :)
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
trudna |
| Technika jazdy: | ![]() ![]() |
(poziom 4) |
Cena (wpisowe): 1700 zł
Dolomiti Stoneman to nowa trasa, prowadząca przez rzadko (lub wcale) dotychczas eksplorowane, wschodnie pasma Dolomitów, a w dalszym biegu prowadząca nad Jezioro Garda.
Nazwa zaczerpnięta została od szlaku Stoneman-Dolomiti-MTB, którego najbardziej spektakularnym odcinkiem prowadzi trasa pierwszego etapu wyprawy. Stoneman Dolomiti to fenomenalny widokowo szlak trawersujący po grzbiecie pasma Karnischer Grenzkamm, z widokami na postrzępione granie Dolomitów. Przez ponad 20 kilometrów(!) szlak prowadzi po grzbietach, cały czas na wysokości powyżej 2000 m n.p.m., cały czas górskimi ścieżkami, a co najważniejsze, praktycznie w całości jest przejezdny! O szlaku Stoneman wiedziałem już od dawna i zawsze chciałem go przejechać, jednak dopiero teraz udało mi się go sensownie wkomponować w trasę transalpu.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł
"Elektryczna" wersja Como Route Max - trasy, która stała się już klasykiem. To jedna z najciekawszych i najprzyjemniejszych tras, być może nawet moja ulubiona. Relację z transalpu tą trasą możesz przeczytać na blogu 1Enduro.
Jedziemy wszyscy na elektrykach, jednakże z założeniem, że prądu musi wystarczyć na cały dzień. W związku z tym, zakładam jazdę z umiarkowanym wspomaganiem, czyli głównie na Eco i wykorzystanie mocniejszych trybów wspomagania tylko w najbardziej stromych miejscach.
Wyprawę poprowadzi Grzegorz Burda - mój zaufany kolega, wielokrotny transalpejczyk, a od 3 lat również jako samodzielny przewodnik.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna / trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł
Como Route Max to trasa, która stała się już klasykiem - to jedna z najciekawszych i najprzyjemniejszych tras, być może nawet moja ulubiona. Relację z transalpu tą trasą możesz przeczytać na blogu 1Enduro.
Trasa wyprawy prowadzi z St. Anton, w Tyrolu, w Austrii, nad Jezioro Como we Włoszech, po drodze kilkakrotnie zahaczając jeszcze o Szwajcarię. Piękna i bardzo spójna trasa, łącząca przyjemne flowtraile w okolicach Livigno (ścieżkowe rollercoastery w dolinie Val Mora oraz na zjeździe z Passo Trela, jak również widokowy szlak Panoramica di Livigno), z trudniejszymi technicznie, bardziej skalistymi odcinkami o typowo wysokogórskim charakterze, jakimi są przełęcze Fimberpass (2608 m n.p.m.) Fuorcla Minor (2490 m n.p.m.) oraz Septimer Pass (2310 m n.p.m.). Całości dopełniają dwa inne transalpejskie klasyki - przełęcze Verbellener Winterjöchl (2320 m n.p.m.) oraz Schlinigpass (2309 m n.p.m.) z niesamowitym kanionem Val d'Uina z pół-tunelem wykutym w skale, nad 150-metrową przepaścią.
| Poziom trudności: | Kondycja: | ![]() |
średnio trudna / trudna |
| Technika jazdy: | ![]() |
(poziom 3+) |
Cena (wpisowe): 1700 zł