Wyprawy i wyjazdy 2023 |
Oba zimowe wyjazdy na Kanary mają charakter enduro, tzn. skupiamy się na zjazdach (w trudnym technicznie, skalistym terenie), a na podjazdach wspomagamy się busem. Zarazem, nie są to jednak wyłącznie zjazdy, bo trasy, którymi będziemy jeździć, zawierają również krótsze lub dłuższe podjazdy, a także trawersy i podejścia. Nastawcie się więc raczej na całodzienne, epickie tripy po górach, tyle że ze zdecydowaną przewagą odcinków zjazdowych, bo jazdę za każdym razem będziemy zaczynać wysoko w górach, w głębi wyspy, a kończyć nad oceanem!
3-10 marca 2023 | Gran Canaria (enduro)obóz stacjonarny z trasami o charakterze enduro
Gran Canaria to kraina kanionów, to niesamowite krajobrazy, sceneria jak na 'Dzikim Zachodzie'. I bogactwo ścieżek i szlaków do jazdy w stylu enduro. Teren skalisty i wymagający technicznie, choć nie aż tak bardzo, jak na La Palmie. W programie wyjazdu 6 dni jazdy w stylu enduro i all-mountain po najlepszych ścieżkach tej pięknej i egzotycznej wyspy. Wyjazd ma charakter enduro, tzn. skupimy się przede wszystkim na zjazdach (w trudnym technicznie, skalistym terenie), a na podjazdach będziemy się wspomagać busem. Nie będą to jednak trasy typowo zjazdowe, bo będzie też wiele odcinków podjazdowych oraz trawersów.
Cena (wpisowe): 1400 zł (obejmuje 6-dniowy program rowerowy z opieką przewodnika)
12-19 marca 2023 | La Palma (enduro)obóz stacjonarny z trasami o charakterze enduro
La Palma to jazda ponad chmurami, wzdłuż krawędzi gigantycznego krateru, to pola luźnych, sypkich popiołów wulkanicznych, to gęste, kipiące zielenią, dżunglowate lasy - niesamowita różnorodność, i to skupiona na bardzo niewielkiej przestrzeni. La Palma to wyspa magiczna, dla mnie to najpiękniejsze miejsce, w którym kiedykolwiek jeździłem. Ale też jedno z najtrudniejszych - teren jest w przeważającej części bardzo skalisty i poziom trudności tamtejszych szlaków jest naprawdę wysoki. Krótko mówiąc, La Palma to propozycja dla doświadczonych, zaawansowanych riderów z dobrą techniką, zaprawionych w bojach na górskich ścieżkach. W programie 6 dni jazdy w stylu enduro w zachwycającej scenerii najpiękniejszej i najbardziej zróżnicowanej ze wszystkich Wysp Kanaryjskich. Na podjazdach będziemy się wspomagać busem, by móc skupić się na zjeżdżaniu i zaliczyć epickie zjazdy o trudnym do wyobrażenia przewyższeniu 2400 metrów! - spod szczytu Roque de los Muchachos (2426 m n.p.m.) na plażę nad oceanem, i to niemal w całości po skalistych, wąskich, technicznych singletrackach. Czy znacie jakieś inne zjazdy o bardziej epickich parametrach? Bo ja nie.
Cena (wpisowe): 1400 zł (obejmuje 6-dniowy program rowerowy z opieką przewodnika)
17-24 czerwca 2023 | Transalp Dolomiti Ultimate (Bruneck - Riva del Garda)wyprawa przez Alpy, 6 dni jazdyTransalp przez Dolomity nad Jezioro Garda, kumulujący na swej trasie maksymalnie dużo "atrakcji", jakie ma do zaoferowania kolarzom górskim to pasmo. Słynny szlak Bindelweg, trasy z zawodów Enduro World Series w Canazei, jak również Monte Maggio i Monte Pasubio (to już w dalszej części trasy, poza Dolomitami) to tylko kilka sztandarowych punktów programu spośród wielu, składających się na całość trasy. Dolomity, ze swoimi poszarpanymi graniami, strzelistymi turniami i basztami skalnymi, oraz kilkusetmetrowymi pionowymi ścianami skalnymi, są powszechnie uznawane za jedne z najpiękniejszych gór świata. O walorach widokowych trasy więcej pisać chyba nie muszę. Syto (a momentami także dość "grubo") będzie również od strony zjazdowej. Najbardziej smakowitym kąskiem będą zapewne wspomniane już trasy prosto z EWS-a na zjeżdzie do Canazei, tym niemniej dużo wrażeń (i wyzwań) dostarczą także wymagające, skaliste zjazdy z Monte Maggio czy Col Locia.
Cena (wpisowe): 1400 zł
27 czerwca - 4 lipca 2023 | Transalp Como Route Max (St. Anton - Lago di Como)wyprawa przez Alpy, 6 dni jazdyComo Route Max to trasa, która stała się już klasykiem - to jedna z najciekawszych i najprzyjemniejszych tras, być może nawet moja ulubiona. I chociaż na pewno nie można jej nazwać "łatwą", to mimo wszystko jest to najbardziej przystępna z tras w tegorocznym kalendarzu wypraw. Relację z transalpu trasą Como Route Max możesz przeczytać na blogu 1Enduro. Trasa wyprawy prowadzi z St. Anton, w Tyrolu, w Austrii, nad Jezioro Como we Włoszech, po drodze kilkakrotnie zahaczając jeszcze o Szwajcarię. Piękna i bardzo spójna trasa, łącząca przyjemne flowtraile w okolicach Livigno (ścieżkowe rollercoastery w dolinie Val Mora oraz na zjeździe z Passo Trela, jak również widokowy szlak Panoramica di Livigno), z trudniejszymi technicznie, bardziej skalistymi odcinkami o typowo wysokogórskim charakterze, jakimi są przełęcze Fimberpass (2608 m n.p.m.) oraz Fuorcla Minor (2490 m n.p.m.). Całości dopełniają dwa inne transalpejskie klasyki - przełęcze Verbellener Winterjöchl (2320 m n.p.m.) oraz Schlinigpass (2309 m n.p.m.) z niesamowitym kanionem Val d'Uina z pół-tunelem wykutym w skale, nad 150-metrową przepaścią.
Cena (wpisowe): 1400 zł
8-15 lipca 2023 | Livignoobóz stacjonarny, 6 dni jazdyTygodniowy wyjazd stacjonarny ze stałą bazą wypadową w Livigno, we Włoszech, z trasami o charakterze enduro, dla średnio zaawansowanych. W programie 6 całodziennych wycieczek po najpiękniejszych i najciekawszych szlakach i ścieżkach w bliższych i dalszych okolicach Livigno. Livigno to moja ulubiona i według mnie najlepsza miejscówka na rower w Alpach. To miejsce, które spodoba się zarówno doświadczonym, zaawansowanym riderom, jak i tym, którzy dopiero niedawno zdobyli pierwsze szlify w jeździe po górach. To idealne miejsce na pierwszy kontakt z Alpami dla tych, którzy nie są pewni czy podołają trudom Transalpu, jak również tych, którzy preferują luźniejszą jazdę, bez obciążenia wyprawowym plecakiem. Przewodnikiem i opiekunem grupy będzie Basia Matczak. Basia jest doświadczoną bikerką, byłą zawodniczką, a oprócz tego trenerem personalnym i instruktorką pilates i jogi.
Cena (wpisowe): 1300 zł
9-17 lipca 2023 | Transalp Zugspitze - Iseo (Seefeld - Lago d'Iseo)wyprawa przez Alpy, 7 dni jazdyTrasa prowadzi z Seefeld (w Tyrolu, w Austrii, tuż przy granicy z Niemcami, u podnóża masywu Zugspitze) do Iseo (we Włoszech, nad jeziorem o tej samej nazwie). Punktem kulminacyjnym tej trasy jest wspaniały, wysokogórski trawers przez Passo Venerocolo, zwieńczony długim i wymagającym technicznie zjazdem - to moje największe "odkrycie" ostatnich lat i dla mnie w tej chwili jest to transalpejska przełęcz nr 1 :) Pomimo, że wysokością aż tak bardzo nie imponuje - to "zaledwie" 2317 m n.p.m m - to jednak ma ona zdecydowanie wysokogórski charakter. Do przełęczy prowadzi genialny, długi (prawie 14-kilometrowy!), megawidokowy trawers wąską ścieżką wiodącą miejscami tuż nad przepaścią. A wszystko to w fenomenalnej, surowej, wysokogórskiej scenerii i na totalnym odludziu :) A po drugiej stronie przełęczy, mocnych, wysokogórskich wrażeń ciąg dalszy - długi zjazd wąską, skalistą, bardzo wymagającą technicznie ścieżką. Potężny kawał sytego enduro.
Cena (wpisowe): 1500 zł
15-21 lipca 2023 | Transalp Dolomiti Classic (Bruneck - Riva del Garda)wyprawa przez Alpy, 5 dni jazdyDolomity, ze swoimi poszarpanymi graniami, strzelistymi turniami i basztami skalnymi, oraz kilkusetmetrowymi pionowymi ścianami skalnymi, są powszechnie uznawane za jedne z najpiękniejszych gór świata. O walorach widokowych trasy więcej pisać chyba nie muszę. Transalp Dolomiti Classic trasa prowadząca przez Dolomity nad Jezioro Garda, kumulująca główne "atrakcje", jakie ma do zaoferowania kolarzom górskim to pasmo, na czele ze słynnym szlakiem Bindelweg - wąską ścieżką trawersującą zbocze naprzeciw pokrytej czapą lodowca Marmolady (najwyższego szczytu Dolomitów). Wyprawę poprowadzi mój zaufany kolega, wielokrotny transalpejczyk, Grzegorz Burda.
Cena (wpisowe): 1300 zł
20-27 lipca 2023 | Transalp Classic Alt Route (Landeck - Riva del Garda)wyprawa przez Alpy, 6 dni jazdyClassic Alt Route to alternatywna wersja mojego "klasyka" z St. Anton nad Gardę (Classic Route). Obie trasy prowadzą przez te same pasma górskie, częściowo te same miejscowości, a jednak ich podobieństwo jest tylko pozorne. W rzeczywistości, te dwie trasy w kilku miejscach się przecinają, w kilku prowadzą równolegle (lecz przez inne przełęcze), a pokrywają się tylko na stosunkowo krótkich odcinkach. Trasa ma dosyć wysokogórski charakter - po drodze mamy aż 5 przełęczy przekraczających lub ocierających się o granicę 2500 m n.p.m. - są to kolejno: Fisser Joch (2490m), Bocchetta di Forcola (2768m), Cima Bianca ("Bormio 3000", 3020 m n.p.m - najwyższy punkt na trasie wyprawy), Passo Gavia (2621m) oraz Forcellina di Montozzo (2613m).
Cena (wpisowe): 1400 zł
26 sierpnia - 2 września 2023 | Livignoobóz stacjonarny, 6 dni jazdyTygodniowy wyjazd stacjonarny ze stałą bazą wypadową w Livigno, we Włoszech, z trasami o charakterze enduro, dla średnio zaawansowanych. W programie 6 całodziennych wycieczek po najpiękniejszych i najciekawszych szlakach i ścieżkach w bliższych i dalszych okolicach Livigno. Livigno to moja ulubiona i według mnie najlepsza miejscówka na rower w Alpach. To miejsce, które spodoba się zarówno doświadczonym, zaawansowanym riderom, jak i tym, którzy dopiero niedawno zdobyli pierwsze szlify w jeździe po górach. To idealne miejsce na pierwszy kontakt z Alpami dla tych, którzy nie są pewni czy podołają trudom Transalpu, jak również tych, którzy preferują luźniejszą jazdę, bez obciążenia wyprawowym plecakiem. Przewodnikiem i opiekunem grupy będzie Basia Matczak. Basia jest doświadczoną bikerką, byłą zawodniczką, a oprócz tego trenerem personalnym i instruktorką pilates i jogi.
Cena (wpisowe): 1300 zł
26 sierpnia - 2 września 2023 | Transalp Latzfonser Route e-bike (Steinach - Riva del Garda)wyprawa przez Alpy, 6 dni jazdy, e-bike onlyLatzfonser Route to trasa o tyle inna od większości klasycznych tras transalpejskich, że prowadzi nie przez przełęcze, przecinając kolejne pasma górskie, lecz wzdłuż tych pasm, po ich grzbietach - w otwartym terenie, powyżej granicy lasu, z rozległymi, panoramicznymi widokami na otaczające pasma i łańcuchy górskie (w tym Dolomity). Trasa wyprawy prowadzi z okolic Innsbrucka (początek w Steinach am Brenner), po grzbietach wschodniej części pasma Sarntaler Alpen (z tytułowym Latzfonser Kreuz na czele), nad Jezioro Garda. Sześć dni jazdy i sześć kolejnych grzbietów i pasm: Brenner Grenzkamm, Stoanamandl, Latzfonser Kreuz, Monte Roen, Paganella i wreszcie Monte Casale.
Cena (wpisowe): 1400 zł
5-13 września 2023 | Transalp Brenner - Monte Grappa e-bike (Steinach - Bassano)wyprawa przez Alpy, 7 dni jazdy, e-bike onlyTrasa wyprawy prowadzi z okolic Innsbrucka w Austrii, przez Dolomity ku południowym krańcom Alp, które tym razem reprezentuje nie Garda (czy inne jezioro), lecz masyw Monte Grappa. Najwyższym punktem (i niewątpliwie jednym z highlightów tej trasy) jest przełęcz Pfunderer Joch (2568 m n.p.m.) - piękna, wysoka przełęcz w ustronnym otoczeniu, z bardzo długim, ścieżkowym zjazdem. Dalej trasa prowadzi przez Dolomity, których przedstawiać nikomu chyba nie trzeba. Wyprawę zakończymy w Bassano del Grappa. Finałowy zjazd z Monte Grappa będzie godnym zwieńczeniem, 'wisienką na torcie' i ukoronowaniem całej 7-dniowej wyprawy. Monte Grappa to ostatni, najdalej na południe wysunięty masyw w tej części Alp - dalej są już tylko równiny, niziny... Od strony południowej, jego zbocza opadają spektakularnie, niemal pionową, 1500-metrową, skalną ścianą. A teraz wyobraźcie sobie wąską, uczepioną tego stromego zbocza, wijącą się dziesiątkami serpentyn ścieżynkę... Z pewnością będzie to godne i zapadające w pamięć zakończenie wyprawy transalpejskiej, nie gorsze niż Garda :)
Cena (wpisowe): 1500 zł
16-23 września 2023 | Transalp Tuxerjoch Route (Schwaz - Riva del Garda)wyprawa przez Alpy, 6 dni jazdyTrasę Tuxerjoch Route możesz kojarzyć z relacji na blogu 1Enduro. Prowadzi ze Schwaz w Tyrolu, w Austrii, przez przełęcze Geiseljoch, tytułowy Tuxerjoch (2338 m n.p.m.), a następnie Jaufenpass, a dalej po widokowych grzbietach pasma Alp Sarntalskich oraz masywów Monte Roen i Paganelli, do upragnionego celu nad Jeziorem Garda, we Włoszech, na południowych krańcach Alp. Trasa świetna widokowo, bo prowadząca w dużej części po grzbietach, w otwartym terenie, powyżej granicy lasu, a przy tym ciekawa i zróżnicowana od strony zjazdowej. Pod tym względem trasa stopniowo, acz konsekwentnie się rozkręca, serwując na początek w miarę łagodne zjazdy z przełęczy Geiseljoch, a potem wysokogórskim flowtrailem z przełęczy Tuxerjoch, by każdego kolejnego dnia stopniowo podnosić poprzeczkę zjazdowych wymagań coraz wyżej. Począwszy od połowy drugiego etapu, wszystkie kolejne zjazdy bezdyskusyjnie należą już do kategorii "enduro", a na ultra długich (bo każdy z nich ma ponad 1500 metrów przewyższenia!) zjazdach z Monte Roen, Stoanerne Mandln, czy z Paganelli będziesz miał okazję sprawdzić swoje umiejętności w sposób przekrojowy i kompletny.
Cena (wpisowe): 1400 zł
|