Transalp 2024 Latzfonser Route e-bike |
7-14 lipca 2024 :: Transalp Latzfonser Route e-bike :: Steinach am Brenner - Riva del Gardawyprawa przez Alpy, 6 dni jazdy, z plecakami, bez transportu bagażów, e-bike onlyTrasa
Na tegoroczny transalp w wersji "elektrycznej" przygotowałem trasę, którą nazywam Latzfonser Route - od Latzfonser Kreuz, 2340 m n.p.m. - jednego z najbardziej charakterystycznych i spektakularnych miejsc na tej trasie. Pierwsze dwa etapy prowadzą przez pasma należące do głównej grani Alp (tudzież leżące w jej bezpośredniej bliskości), stąd trasa prowadzi tam przez przełęcze. Piękne przełęcze, o wysokogórskim charakterze, z długimi i wymagającymi technicznie, ścieżkowymi zjazdami - Flatschjoch 2395 m n.p.m. i Pfunderer Joch 2568 m n.p.m. (najwyższy punkt na trasie wyprawy). Natomiast począwszy od trzeciego etapu, dalsza część trasy jest o tyle inna od większości klasycznych tras transalpejskich, że prowadzi już nie przez przełęcze, przecinając kolejne pasma górskie, lecz wzdłuż tych pasm, po ich grzbietach - w otwartym terenie, powyżej granicy lasu, z rozległymi, panoramicznymi widokami na otaczające pasma i łańcuchy górskie (w tym Dolomity). Znajdzie się też parę szczytów - na czele z mega spektakularnym Monte Roen (który od wschodniej strony opada 1900-metrowym urwiskiem), czy Monte Casale. To właśnie tą trasę zaproponowałem Pawłowi, autorowi kanału YouTube Endurofina, gdy w ubiegłym roku ponownie poprosił mnie o przygtowanie trasy transalpu. Efekty możecie zobaczyć na filmie: Endurofina - Transalp Brenner-Garda "Gdzie tylko wzrok sięga". Jest to trasa ułożona specjalnie pod kątem wyprawy w formule "e-bike only" - etapy są zaplanowane tak, żeby z jednej strony wykorzystać większe możliwości, jakie na podjazdach dają elektryki, a z drugiej strony, tak żeby każdy z nich dało się przejechać na jednej baterii, bez doładowywania w ciągu dnia. Jedziemy wszyscy na elektrykach, jednakże z założeniem, że baterii musi wystarczyć na cały dzień - czyli średnio na 1800-2000 metrów podjazdu (przewyższenia). Takie założenie przyjmuję planując trasę, ponieważ nie ma pewności czy za każdym razem udałoby się nam doładować aż tyle rowerów, więc bezpieczniej jest założyć, że nie będzie takiej możliwości. W związku z tym, zakładam jazdę z umiarkowanym wspomaganiem, czyli głównie na Eco i wykorzystanie mocniejszych trybów wspomagania tylko w najbardziej stromych miejscach, gdzie inaczej trzeba by wypychać. Na intensywniejsze korzystanie z trybów EMTB czy Turbo się więc nie nastawiajcie. W paru miejscach, rowery trzeba będzie wypychać, a może nawet wnosić, jednak te odcinki podejściowe nie będą zbyt długie (od kilku do kilkunastu minut), a każdy z nich zostanie sowicie wynagrodzony kapitalnymi górskimi widokami lub sytym zjazdem (a może nawet jednym i drugim ;) Wykorzystanie elektryków nie oznacza też taryfy ulgowej na zjazdach - wręcz przeciwnie, tegoroczna wersja Transalpu Latzfonser Route jest jedną z bardziej wymagających technicznie tras. Będzie uczciwe, syte enduro ze zjazdami regularnie wkraczającymi na terytorium czarnych tras enduro i praktycznie nie schodzącymi poniżej poziomu tras czerwonych. Aby wyświetlić mapę, w Twojej przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript. Poziom trudności
Czas trwania6 dni jazdy + 1/2 dnia na powrót z Riva del Garda do Steinach am Brenner Program wyprawy
CenaKoszt uczestnictwa w wyprawie to "wpisowe" w wysokości 1600 zł ZgłoszeniaChęć udziału w wyprawie można zgłosić mailem, na adres tomasz.pawlusiewicz@transalp.pl, albo telefonicznie: 500 575 311. Po otrzymaniu zgłoszenia zarezerwuję dla Ciebie miejsce i poproszę o wpłatę (w ciągu 3 dni) połowy wpisowego. Drugą połowę wpisowego należy wpłacić na miesiąc przed rozpoczęciem wyprawy. Dalsze informacjeOpis wszystkich kwestii organizacyjnych związanych z wyprawą znajdziesz na: www.transalp.pl/transalp-z-przewodnikiem.html
|