Transalp 2025 Como Route Max e-bike |
5-12 września 2025 :: Transalp Como Route Max e-bike :: St. Anton - Lago di Comowyprawa przez Alpy, 6 dni jazdy, z plecakami, bez transportu bagażów, e-bike only
Trasa
"Elektryczna" wersja Como Route Max - trasy, która stała się już klasykiem. To jedna z najciekawszych i najprzyjemniejszych tras, być może nawet moja ulubiona. Relację z transalpu tą trasą możesz przeczytać na blogu 1Enduro. Jedziemy wszyscy na elektrykach, jednakże z założeniem, że prądu musi wystarczyć na cały dzień. Takie założenie przyjmuję planując trasę, ponieważ nie ma pewności czy za każdym razem udałoby się nam doładować aż tyle rowerów na raz - bezpieczniej jest więc założyć, że takiej możliwości nie będzie. W związku z tym, zakładam jazdę z umiarkowanym wspomaganiem, czyli głównie na Eco i wykorzystanie mocniejszych trybów wspomagania tylko w najbardziej stromych miejscach, gdzie inaczej rowery trzeba by prowadzić. Na intensywniejsze korzystanie z trybów EMTB czy Turbo więc się nie nastawiajcie. Trasa wiedzie z Tyrolu w Austrii, przez Szwajcarię, nad Jezioro Como we Włoszech. Nie aż tak bardzo wymagająca technicznie, z wieloma flow-owymi odcinkami i zjazdami, ale też kilkoma mocnymi, wyraźnie trudniejszymi, wysokogórskimi akcentami na przełęczach Fimberpass, Fuorcla Minor i Septimer Pass. W pamięć na długo zapadnie też przeprawa przez niesamowity kanion Val d'Uina, pół-tunelem wykutym w skale nad 150-metrową przepaścią. W tym roku trasa Como Route Max powraca do swojego pierwotnego kształtu (od którego wziął się ten "Max" w nazwie ;) Ostatni etap, pojedziemy bowiem przez przełęcz Septimer Pass, gdzie kilka lat temu osunęło się zbocze i szlak stał się nieprzejezdny. Niedawno, szlak został wreszcie naprawiony, więc po 5 latach przerwy wracamy na Septimer. To piękna i bardzo spójna trasa, łącząca przyjemne flowtraile w okolicach Livigno (do których zaliczam ścieżkowe rollercoastery w dolinie Val Mora oraz na zjeździe z Passo Trela (2295 m n.p.m.), jak również widokowy szlak Panoramica di Livigno), z trudniejszymi technicznie, bardziej skalistymi przełęczami o typowo wysokogórskim charakterze, jakimi są Fimberpass (2608 m n.p.m., najwyższy punkt na trasie wyprawy), Fuorcla Minor (2490 m n.p.m.) oraz Septimer Pass (2310 m n.p.m.). Całości dopełniają dwa inne transalpejskie klasyki - przełęcze Verbellener Winterjöchl (2308 m n.p.m.) oraz Schlinigpass (2309 m n.p.m.) ze wspomnianym już, niesamowitym kanionem Val d'Uina. Oprócz przełęczy i górskich szlaków, po drodze odwiedzimy też kilka znanych i pełnych uroku alpejskich miejscowości: St. Anton am Arlberg (skąd rozpoczniemy wyprawę) oraz Ischgl w Tyrolu, w Austrii (oba należą do najbardziej znanych i renomowanych ośrodków narciarskich na świecie), niezwykle urokliwe Scuol oraz Santa Maria w Szwajcarii, dobrze znane i lubiane włoskie Livigno, czy wreszcie ekskluzywne St. Moritz (znowu w Szwajcarii). Wyprawę zakończymy po 6 dniach jazdy w Colico, na północnych krańcach ciepłego i pięknie położonego pośród gór jeziora Como. Wyprawę poprowadzi Grzegorz Burda - mój zaufany kolega, wielokrotny transalpejczyk, a od 3 lat również jako samodzielny przewodnik. Poziom trudności
Czas trwania6 dni jazdy + 1/2 dnia na powrót znad Jeziora Como do St. Anton Program wyprawy
CenaKoszt uczestnictwa w wyprawie to "wpisowe" w wysokości 1700 zł ZgłoszeniaChęć udziału w wyprawie można zgłosić mailem, na adres tomasz.pawlusiewicz@transalp.pl, albo telefonicznie: 500 575 311. Po otrzymaniu zgłoszenia zarezerwuję dla Ciebie miejsce i poproszę o wpłatę (w ciągu 3 dni) połowy wpisowego. Drugą połowę wpisowego należy wpłacić na miesiąc przed rozpoczęciem wyprawy. Dalsze informacjeOpis wszystkich kwestii organizacyjnych związanych z wyprawą znajdziesz na: www.transalp.pl/transalp-z-przewodnikiem.html
|