najwyższy punkt na trasie: Cima Bianca ("Bormio 3000", 3020 m n.p.m.)
długość: ok. 369 km (odcinki dzienne pomiędzy 50 a 75 km, średnio ok. 60 km na dzień)
suma podjazdów: 8850 m (suma podjazdów każdego dnia pomiędzy 900 a 2050 metrów, średnio ok. 1500 m na dzień)
na trasie 6 razy skorzystamy z pomocy kolejki linowej
Classic Alt Route to alternatywna wersja mojego "klasyka" z St. Anton nad Gardę (Classic Route). Obie trasy prowadzą przez te same pasma górskie, częściowo te same miejscowości, a jednak ich podobieństwo jest tylko pozorne. W rzeczywistości, te dwie trasy w kilku miejscach się przecinają, w kilku prowadzą równolegle (lecz przez inne przełęcze), a pokrywają się tylko na stosunkowo krótkich odcinkach.
Trasa ma dosyć wysokogórski charakter - po drodze mamy kilka przełęczy przekraczających lub ocierających się o granicę 2500 m n.p.m., a w najwyższym punkcie, przekroczymy nawet granicę 3000 m n.p.m. Co prawda dostaniemy się tam (czyli na Cima Bianca, 3020 m n.p.m., znaną jako "Bormio 3000") kolejką linową, tym niemniej "3 tysiaki" będą zaliczone :D
Oprócz wysokogórskich klimatów, będzie też sporo "pełnotłustego" enduro, bo do tej kategorii z pewnością można zaliczyć trasy 3-Länder Enduro Trails w okolicach Nauders i przełęczy Reschenpass, które będziemy przemierzać drugiego dnia wyprawy, jak również bardzo wymagające technicznie zjazdy z Bormio 3000 i Passo Gavia - oba czwartego dnia wyprawy. Te dwa zjazdy to prawdziwe "big mountain enduro" - syte, wymagające pełnej koncentracji i sporych umiejętności, ale w 100% przejezdne (o ile ogarniasz czarne trasy enduro) i dające 100% satysfakcji.
Od strony kondycyjnej, dzięki temu, że będziemy dość intensywnie (bo aż 6-krotnie) wykorzystywać kolejki linowe, trasa Classic Alt Route nie jest aż tak wymagająca, choć te etapy, gdzie nie będziemy mogli się nimi wspomóc (czyli pierwszy, trzeci i piąty), mają całkiem spore sumy podjazdów - od 1700 do nawet 2050 metrów w pionie do podjechania.
Aby wyświetlić mapę, w Twojej przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript.
Poziom trudności
Kondycja:
(trudna)
Technika jazdy:
(poziom 4)
Czas trwania
6 dni jazdy + 1/2 dnia na powrót z Riva del Garda do Landeck
3. etap: Mals - Santa Maria - Umbrailpass (2501m) - Bocchetta di Forcola (2768m) - Rifugio Val Fraele 50 km, suma podjazdów: 2050 m zdjęcia: (2023) (2022) (2020)
29 sierpnia (czwartek)
4. etap: Rifugio Val Fraele - Bocchetta Trelina (2290m) - Bormio - Cima Bianca ("Bormio 3000", 3020m) - Santa Caterina - Sunny Valley (2780m) - Passo dell'Alpe - Passo Gavia (2621m) - Ponte di Legno 68 km, suma podjazdów: 1150 m zdjęcia: (2022)
30 sierpnia (piątek)
5. etap: Ponte di Legno - Alta Via Camuna (2350m) - Passo Tonale - dolina Val di Sole - Monte Vigo (2040m) - Madonna di Campiglio 64 km, suma podjazdów: 1700 m zdjęcia: (2022)
31 sierpnia (sobota)
6. etap: Madonna di Campiglio - Pinzolo - Doss del Sabion (2100m) - Ponte Arche - Passo Ballino (800m) - Riva del Garda 75 km, suma podjazdów: 900 m zdjęcia: (2022) (2022) (2020)
1 września (niedziela)
powrót z Riva del Garda do Landeck (busem z przyczepą na rowery) w Landeck będziemy ok. godz. 13:30, następnie powrót do domów
2 września (poniedziałek)
rezerwa czasowa - bardzo proszę o zarezerwowanie sobie 1-2 dodatkowych dni, tak byśmy mieli możliwość elastycznego reagowania w razie niesprzyjającej pogody - np. możliwość przesunięcia (opóźnienia) terminu rozpoczęcia wyprawy, albo zrobienia dnia przerwy w trakcie wyprawy w przypadku długotrwałego deszczu, itp.
3 września (wtorek)
Cena
Koszt uczestnictwa w wyprawie to "wpisowe" w wysokości 1600 zł
Po otrzymaniu zgłoszenia zarezerwuję dla Ciebie miejsce i poproszę o wpłatę (w ciągu 3 dni) połowy wpisowego. Drugą połowę wpisowego należy wpłacić na miesiąc przed rozpoczęciem wyprawy.