Transalp 2024 Big Mountain Tyrol e-bike |
4 - 11 września 2024 :: Transalp Big Mountain Tyrol e-bike :: Ischgl - Söldenwyprawa przez Alpy, 6 dni jazdy, z plecakami, bez transportu bagażów, e-bike onlyTrasa
Transalp Big Mountain Tyrol to wysokogórska trasa przez 6 głównych przełęczy, z których najniższa(!) ma wysokość 2509 m n.p.m., a najwyższa, Madritschjoch - 3123 m n.p.m. Jest to trasa ułożona z myślą o e-bikach i pomimo wybitnie wysokogórskiego charakteru, na żadnej z tych przełęczy nie ma konieczności noszenia rowerów. Tam, gdzie nie da się podjechać, nawet ze wspomaganiem, są wypychy (co zapewne przy tych wysokościach nie jest zaskoczeniem), natomiast ich wymiar jest dosyć umiarkowany - rzędu 30 minut. Na najwyższą przełęcz, Madritschjoch (3123 m n.p.m.), do wysokości 2600 m wyjeżdża się kolejką linową, a dalej do góry prowadzi stroma (bardzo stroma) szutrówka - ale na elektryku do podjechania. Dopiero na samej końcówce przed przełęczą jest nieduży kawałek wypychu, ale to jest rzędu 5 czy 10 minut. Za to po drugiej stronie czeka nas kapitalny, wymagający technicznie i niesamowicie długi zjazd z 3100 na 600 m n.p.m. Druga najwyższa przełęcz to Eisjöchl - 2895 m n.p.m. Również na tej przełęczy, pomimo tak znacznej wysokości, na elektryku prawie wszystko da się podjechać. Dopiero na samym końcu jest może 5 minut wypychu. A w nagrodę - kolejny piękny i długi zjazd :) Trzecim głównym hicorem tej trasy jest zjazd szlakiem Goldseeweg, ze szczytu Dreisprachenspitze (2843 m n.p.m., powyżej przełęczy Stelvio), z fenomenalnymi widokami na pokryty lodowcem masyw Ortlera, o taki: Przebieg trasy jest o tyle nietypowy, że nie prowadzi ona (jak wszystkie inne transalpy) z północy na południe, nad Gardę (czy inne jezioro), lecz po starcie w Austrii, przecięciu Szwajcarii i dojechaniu do Włoch... zawraca z powrotem na północ i kończy się w Austrii. Początek wyprawy w Ischgl, a zakończenie w Sölden. Dlaczego tak? Bo ukłdając trasę, tym razem nie szukałem drogi na południe, tylko patrzyłem gdzie są fajne, nadające się do jazdy przełęcze o wyskogórskim charakterze, układające się w spójny i logiczny ciąg. I wyszło właśnie takie coś - wysokogórska trasa z Tyrolu (w Austrii), przez Tyrol Południowy (ten po stronie włoskiej), z powrotem do Tyrolu - oto Transalp Big Mountain Tyrol :) A jeśli komuś wciąż będzie mało, to już po zakończeniu wyprawy, w Sölden można sobie zostać dzień dłużej i bonusowo pojeździć jeszcze po bikeparkowych trasach Bike Republic Sölden. Trasa jest ułożona pod kątem wyprawy w formule "e-bike only" - etapy są zaplanowane tak, żeby z jednej strony wykorzystać możliwości, jakie na podjazdach dają elektryki, a z drugiej strony, tak, żeby każdy z etapów dało się przejechać na jednej baterii, bez doładowywania w ciągu dnia. Jedziemy wszyscy na elektrykach, jednakże z założeniem, że baterii musi wystarczyć na cały dzień - czyli średnio na 1800-2000 metrów podjazdu (przewyższenia). Takie założenie przyjmuję planując trasę, ponieważ nie ma pewności czy za każdym razem udałoby się nam doładować aż tyle rowerów na raz, więc bezpieczniej jest założyć, że nie będzie takiej możliwości. W związku z tym, zakładam jazdę z umiarkowanym wspomaganiem, czyli głównie na Eco i wykorzystanie mocniejszych trybów wspomagania tylko w najbardziej stromych miejscach, gdzie inaczej trzeba by wypychać. Na intensywniejsze korzystanie z trybów EMTB czy Turbo więc się nie nastawiajcie. W kilku miejscach, rowery trzeba będzie wypychać, jednak te odcinki podejściowe nie będą zbyt długie (maksymalnie ok. 30 minut), a każdy z nich zostanie sowicie wynagrodzony kapitalnymi górskimi widokami lub sytym zjazdem (a może nawet jednym i drugim ;) Wykorzystanie elektryków nie oznacza też taryfy ulgowej na zjazdach - wręcz przeciwnie, Transalp Big Mountain Tyrol należy do bardziej wymagających technicznie tras. Będzie syte, wysokogórskie enduro ze zjazdami regularnie wkraczającymi na terytorium czarnych tras enduro i tylko nieiedy schodzącymi poniżej poziomu tras czerwonych. Aby wyświetlić mapę, w Twojej przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript. Poziom trudności
Czas trwania6 dni jazdy + 1/2 dnia na powrót z Sölden do Ischgl Program wyprawy
CenaKoszt uczestnictwa w wyprawie to "wpisowe" w wysokości 1600 zł ZgłoszeniaChęć udziału w wyprawie można zgłosić mailem, na adres tomasz.pawlusiewicz@transalp.pl, albo telefonicznie: 500 575 311. Po otrzymaniu zgłoszenia zarezerwuję dla Ciebie miejsce i poproszę o wpłatę (w ciągu 7 dni) połowy wpisowego. Drugą połowę wpisowego należy wpłacić na miesiąc przed rozpoczęciem wyprawy. Dalsze informacjeOpis wszystkich kwestii organizacyjnych związanych z wyprawą znajdziesz na: www.transalp.pl/transalp-z-przewodnikiem.html |